voorbeeld aanmaning

VOORBEELD AANMANING

Een paar jaar geleden ben ik dan mijn eigen onderhoudsbedrijfje gestart. Ik was voorheen in de bouw werkzaam. Eigen baas zijn, is altijd een droom geweest. Het vergde toen wel een flinke investering. een bedrijfbus is het eerste wat je nodig hebt. En dan komt nog eens alle machines die je dan voor je werkzaamheden nodig hebt. Een lening kreeg ik bij de bank erg gemakkelijk voor elkaar. Ze verlangden dan wel een ontzettend erg goed ondernemingsplan.
Toen het geld bij mij op de rekening stond, ging ik van start. Het opstarten was heel moeilijk maar daarnaast zeer leuk. In de krant plaatste ik een advertentie. Want zonder opdrachten geen inkomsten. De opdracht stroomden toen binnen. Van kleine tot grote opdrachten. Bij een meneer moest ik toen een raam vervangen. En bij een bedrijfje moest ik toen een complete renovatie uitvoeren. Het ging fantastisch! Dit had ik niet verwacht.
Een vriendin van mij was toen boekhouder. Er werd toen ontzettend erg goed gecontroleerd of iedereen op tijd betaalde. Toen de eerste wanbetaler zich voordeed, gingen we op zoek naar een voorbeeld aanmaning.

Door een voorbeeld aanmaning te gebruiken werd er snel betaald.

Ik zocht een voorbeeldbrief om te gebruiken. Hiermee is mijn vrouw direct aan de slag gegaan. Zij baalde er van dat we een wanbetaler hadden. Maar nu nog steeds ben ik blij zelfstandig ondernemer te zijn.

Het heeft gewoonweg meer voordelen dan nadelen;
1. Je geeft je eigen orders.
2. Doorgaans verdien je meer dan wanneer je bij een baas werkt.
3. Je kunt alles doen zoals jij het dan wilt.
4. Minder leuke klussen kun je weigeren.

Het aanpassen van de brief was zo gebeurt. Verstuurd naar de klant en nu maar afwachten. Ook deze keer werd er helaas nog niet betaald.

Een openstaande factuur, wat nu? 

Het ging fantastisch, totdat … Iedere zelfstandig ondernemer krijgt er meer te maken. Een bon bleef erg lang open staan. De debiteur deed dit zonder iets aan te geven. De levering was verder ontzettend verschrikkelijk goed, maar betalen ho maar. Telefonisch kreeg ik de klant niet te pakken. Ja en wat doe je dan? Ik stuurde de debiteur een herinnering. 

Maar hoe stel je zo’n laatste herinnering op? Wat zet je er in? Zijn er ook nog wetten waar je rekening mee moet houden? Ik ging op internet rondkijken. Al snel kwam ik toen bij Bill terecht. Een set met voorbeeldbrieven stond bij hen op de website. Daar was ik toen net naar op zoek. Ik paste de ingebrekestelling aan en verzond deze naar mijn debiteur. Zelfs hierop reageerde debiteur niet. Toen heb ik besloten het incassobureau in te schakelen. Pas toen heeft debiteur betaald.
Een voordeel is dat ik nu een heel erg goede laatste aanmaning heb. Niet betalen betekent nu direct actie.

http://www.billincasso.nl/nl/aanmaningsbrief-voorbeeld.html