Door het verdwijnen van de fysieke winkels na de recessie wordt de concurrentie onder webwinkels steeds groter en groter. Ieder bedrijf concurreert elkaar uit om de meeste klanten binnen te halen. Hier moet je natuurlijk wel een aantal dingen voor doen. Het is belangrijk dat je betrouwbaar bent naar de klant toe door kwaliteitsproducten te leveren en het bezorgproces zo zorgvuldig mogelijk te laten verlopen. Ook is het noodzaak om de bestaande klanten te behouden en ervoor te zorgen dat ze niet overstappen richting de concurrent. Zorg ervoor dat je de (bestaande) klanten altijd te woord kan staan voor eventuele vragen en/of opmerkingen. Het kan natuurlijk voorkomen dat je als ondernemer van een kleine webwinkel niet altijd tijd hebt om al deze oproepen te beantwoorden. In dat geval kun je overwegen om een antwoordservice in te schakelen. Dit is een extern bedrijf waar je door middel van een telefoonservice nooit meer gemiste oproepen zal tegenkomen. Er wordt een vaste telefoniste gekoppeld aan je onderneming/webwinkel die alle binnenkomende oproepen zal behandelen. Deze telefoniste kan optimaal de klant te woord staan, omdat zij zich volledig heeft ingelezen in je onderneming. Ze is op de hoogte van je producten en/of diensten. Het voordeel dat je hebt met een vaste telefoniste is dat je klanten denken dat er een vaste medewerker de telefoon opneemt. Mocht je zowel Nederlandse als buitenlandse klanten hebben, vormt dat geen probleem bij het inschakelen van een antwoordservice. Bijna altijd kunnen de telefonistes de klanten te woord staan in het Nederlands, Engels, Duits en in sommige gevallen zelfs in het Frans. Na elk telefoongesprek krijg je een kort verslagje doorgestuurd, waardoor je op de hoogte blijft van alle ins- en outs tussen je bedrijf en de klant. Door deze gesprekken uit handen te geven kun je de focus volledig bij de webwinkel leggen en werken aan de naamsbekendheid, betrouwbaarheid en optimale service naar je klanten. Kijk voor de mogelijkheden van zo’n antwoordservice eens op https://www.bizziphone.com. |
https://www.bizziphone.com/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Er komt veel kijken bij het ontwikkelen van een webdesign Een website moet er niet alleen goed uitzien, maar moet ook gebruiksvriendelijk zijn. Daarom is het belangrijk dat je website geen al te trage laadsnelheid...
- Reclameborden Reclameborden als effectief offline marketingmiddel Er zijn verschillende vormen van marketing die een bedrijf kan inzetten. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor online of offline...
- Ontdek de voordelen van een logistiek bedrijf in Antwerpen Wanneer u op zoek bent naar een efficiënte manier om uw goederen te vervoeren, is een logistiek bedrijf in Antwerpen een uitstekende keuze. Deze stad,...
- Elektricien gezocht in Hengelo Deze elektricien in Hengelo levert goeie kwaliteit en probeert altijd zo’n goed mogelijk resultaat te behalen samen met u. Deze elektricien luistert goed naar u...
- De waarde van een offerte voor webdesign Wanneer je besluit een offerte voor een webdesign aan te vragen, zet je een essentiële stap naar het creëren van een online platform dat jouw...
- Laat G4S jouw BHV-scan uitvoeren Wanneer er voor een bedrijf een BHV-plan moet worden opgesteld, is de eerste stap die genomen moet worden het uitvoeren van een BHV-scan. Hiervoor kan...